Sunday, July 5, 2009

Sujud dalam Gereja.



Kalau ada yang hairan, bagaimana aku masih boleh tersenyum dan ketawa ? Sedangkan kehidupan aku begitu teruk sekarang ini. Siang malam aku diuji.


Kalau aku bercerita. Yang pasti ramai yang akan menggelengkan kepala. Setakat menggelengkan kepala SAHAJA.


Ramai yang berkata KASIHAN. Kasihan SAHAJA.


Jadi, bagi aku, jalan terbaik ialah terus sujud. Senyum. Ketawa. Seolah - aku aku tidak ada masalah langsung. Sebab, kalau aku ceritakan masalah aku pun, yang pasti semua orang Islam hanya berkata "KASIHAN" .... SAHAJA.


Hingga kini, tiada seorangpun orang Islam yang bertanya "Anak isteri kamu makankah ?"


Yang bertanya soalan itu hanyalah seorang sahaja. Paderi Joseph Chong. Yang bertugas disebuah gereja di daerah Petaling. Beliau begitu prihatin dan mengambil berat akan hal ehwal aku sekeluarga.


Aku amat berharap bantuan dari Allah. Dan aku tidak berharap langsung dari manusia, khususnya UMAT ISLAM.

1 comment: