Tuesday, June 30, 2009

Menyesal di dunia.


"Kita tetap menyesal, sesesal sesal sesal sesalnya." Itulah kata yang diulang - ulang oleh seorang ustaz.


Kita bersolat yang wajib. Di akhirat kelak kita merasa menyesal, sesesal sesal sesal sesalnya kerana sewaktu hidup didunia, kita hanya bersolat wajib dan tidak bersolat sunat.


Kita bersolat sunat malam. Di akhirat kelak kita merasa menyesal, sesesal sesal sesal sesalnya kerana sewaktu hidup didunia, kita hanya bersolat sunat diwaktu malam sahaja dan tidak bersolat dhuha.


Kita bersedekah RM5 sahaja. Di akhirat kelak kita merasa menyesal, sesesal sesal sesal sesalnya kerana sewaktu hidup didunia, kita takut untuk bersedekah lebih dari itu, bilamana Allah tunjukkan ganjaran andainya kamu bersedekah RM50 maka itulah istana dan segala habuan untuk kamu.


Kita bersolat fardhu dirumah. Di akhirat kelak kita merasa menyesal, sesesal sesal sesal sesalnya kerana sewaktu hidup didunia, kita banyak bersolat dirumah dan kurang bersolat di Masjid. Di akhirat kelak bila Allah tunjukkan ganjaran bagi orang yang bersolat di Masjid, diwaktu itu kita benar - benar merasa menyesal, sesesal sesal sesal sesalnya.


Oleh itu. Lebih baik kita merasa menyesal, sesesal sesal sesal sesalnya sewaktu masih hidup diatas muka bumi milik Allah ini. Lakukan segala kewajipan kita sebagai HAMBA ALLAH sebaik - baiknya.

No comments:

Post a Comment