Tuesday, April 7, 2009

SOLAT (1)

Gerakan ZIONIS pernah mengeluarkan kenyataan seperti berikut:


"Jika kita pergi ke masjid orang Islam pada waktu Subuh dan kita melihat bahawa tiang masjid lebih banyak daripada bilangan ahli jemaahnya maka kita jangan risau atau bimbang, kerana itu menandakan umat Islam sangat lemah. Tetapi suatu ketika bila kita pergi ke masjid pada waktu Subuh dan kita lihat orang Islam memenuhi masjid, maka di saat itu kita perlu berwaspada kerana itu menandakan kebangkitan Islam. Orang Islam sudah mempunyai kekuatan dalaman yang mampu untuk menghancur dan menewaskan kita".


Aku berseru kepada kaum MUSLIMIN. Selagi mana surau dan masjid tidak dipenuhi. Selagi itulah kita tidak akan dapat melawan musuh kita.


Khususnya kepada kaum LELAKI. Tunaikan kewajipan SOLAT di surau atau masjid. Walau sesibuk mana sekalipun. Mengikut kajian pakar hadith dan sunnah. Rasulullah TIDAK PERNAH bersolat fardhu dirumah. Samada keseorangan mahupun berjemaah bersama ahli keluarga.

3 comments:

  1. "Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia." (Al-Anfaal 8:74)

    Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya....dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

    ReplyDelete
  2. me insaf dgn kekurangan n kelemahan diri me yg inih.. thanx bro

    ReplyDelete